JUM Consulting

Performance is key

Naast concepting en campaigning bouwen we natuurlijk ook websites. Mooi aan de voorkant, doeltreffend aan de achterkant. Een goede performance van je website zorgt voor een snelle laadtijd, minder frustratie en dus een betere conversie. Maar de performance zorgt ook voor minder CO2-uitstoot en een betere SEO-score.

Een voorbeeld van een website met goede performances is JUM Consulting. Voor deze ondernemer in de voorhoede van de kunststofrecycling-markt, ontwikkelde SQUAL een logo en huisstijl. Na deze basis heeft SQUAL ook de website voor JUM Consulting gebouwd. Eenvoudig, clean, goed leesbaar en duidelijke navigatie was de boodschap.

Meten is weten

De performance van een website kun je al zien aan de voorkant: duidelijke opbouw, en kleurcontrasten zijn indicatoren, maar je meet je daadwerkelijke performance aan de achterkant. Dit kun je voor jouw website heel makkelijk zelf bekijken.

Check jouw performance

Heb je vragen of wil je advies? Stuur onze Performance
koning Waldo een mailtje en hij laat je graag zien wat SQUAL
voor jouw website kan betekenen.

Good to know

Google beoordeelt de kwaliteit op een schaal van 0 tot 100. Een score van 0 tot 49 betekent een
slecht resultaat, 50 tot 89 is een gemiddeld resultaat en 90 tot 100 is het beste resultaat.
Een Google 100/100-score is erg moeilijk te behalen en voor veel websites bijna onmogelijk.

De vier aspecten waar Google een
website op beoordeelt
en belangrijk
voor bijvoorbeeld SEO zijn:

Performance

Een snelheidstest voor de website: hoe snel wordt de webpagina geladen? Geldt voor zowel mobiel als desktop.

Accessibility

Toegankelijkheid van de webpagina voor mensen met fysieke en cognitieve handicaps en beperkingen.

Best Practices

Meestal beveiliging gerelateerd, maar het controleert ook op een aantal andere variabelen.

SEO

Ook beoordeelt Google de technische SEO-score en hoe goed de website voldoet aan SEO-optimalisaties.